Een duivelse pop geeft drie vrienden veel problemen om op te lossen. Vanaf ca. 11 jaar.
Pokkepop
Marc Legendre
Plaats van uitgave onbekend: The House of Books, 2003
200 p.
90-443-0801-7

Een aantal vrienden heeft een club opgericht op school die problemen van anderen wil oplossen. Wanneer de club de opdracht krijgt om van een duivelse pop af te komen, krijgen de leden (twee jongens en een meisje) te maken met bovennatuurlijke krachten. Om de vloek ongedaan te maken hebben ze hun vriendschap hard nodig. Spannend verhaal met veel actie. Er is veel moderne spreektaal gebruikt, bijvoorbeeld 'vetcool', 'druif', wat het een smeuiïg verhaal maakt. Geen illustraties in het verhaal, wel een griezelige foto van de kop van een houten pop op de omslag. Eerder verscheen 'Het Screamteam'*. Voor de liefhebbers van dit genre een aardig verhaal, voor anderen is het niet bijzonder. Voor lezers vanaf ca. 11 jaar.

Over Marc Legendre

Marc Legendre (Antwerpen, 15 april 1956) is een Vlaams striptekenaar en scenarioschrijver.

Marc Legendre werd geboren in de Antwerpse wijk Seefhoek. Na zijn middelbare school begon hij aan de universiteit een studie Germaanse Filologie, deze studie voldeed echter niet aan zijn verwachtingen en hij besloot over te stappen op een studie Toegepaste Grafiek. Na zijn afstuderen ging hij in dienst als hoofdredacteur bij het stripblad Kuifje. Hoewel hij veel affiniteit met strips voelde, bleek deze rol achter de schermen niet de voldoening te geven die hij verwachtte.

In 1983 maakte hij, onder het pseudoniem Ikke, zijn tekendebuut in het stripblad Robbedoes, met de strip Biebel, een reeks over een opstandige jongen geschreven door Marck Meul. Na een jaar ging hij, naast de tekeningen, ook de scenario's voor zijn rekening nemen. Hierna ging het snel met de carrière van Legendre. In 1990 startte hij met teken…Lees verder op Wikipedia