Astrologie voor dummies
Rae Orion
Astrology for dummies
Amersfoort: BBNC Uitgevers, © 2020 | Andere uitgaves
xvii, 442 p. : ill.
9789045357348 (paperback)

Astrologie is een veelomvattend systeem, waarin onvoorstelbaar veel elementen een rol spelen. Er is niet enkel de geboortehoroscoop, waarin planeten, tekens en Huizen belangrijk zijn, naast aspecten en karmische punten zoals bv. de Maansknoop. Er bestaat ook zoiets als composit-horoscopen of dubbele horoscopen om een zicht te krijgen op relatie-toestanden. Verder kan iemand zich specialiseren in mundale astrologie bv., of in andere systemen dan onze gekende westerse astrologie: Vedische of Chinese astrologie, om er maar een paar te noemen.

Astrologie voor dummies maakt een niet onverdienstelijke poging om als het ware een soort 'totaalbeeld' te brengen van wat met astrologie allemaal mogelijk is. Het is een hoofdzakelijk technisch boek voor de leek, waarbij hoofdstuk na hoofdstuk de puzzelstukken in elkaar worden geschoven. Voor de lezer die op een wat afstandelijke, mentale manier wil kennismaken met astrologie, is dit boek dan ook volledig geslaagd. Temeer omdat het no…Lees verder
Wie op snelle wijze enige astrologische termen wil leren kennen kan in dit van oorsprong Amerikaanse naslagwerk terecht, alleen door de veelheid aan informatie is er van enige diepgang weinig sprake. Handig zijn de steeds terugkerende pictogrammen die bepaalde thema's als bijv. mythologie aangeven. Na een niet onaardige inleiding komen zon, maan, planeten en ascendant aan bod. Met als voorbeeld Oprah Winfrey wordt een horoscoopberekening beschreven, maar één voorbeeld is altijd te weinig. Daarna komen kort de tekeneigenschappen aan de orde, waarbij steeds gekeken wordt naar de zonnige en de zeurderige kant. Dan volgen analyses van planeten in tekens en huizen en ook de aspecten worden niet vergeten. De interpretatiehoofdstukken stellen weinig voor en ook de relatiegedeeltes dient men niet serieus te nemen. De informatie over de planetoïde Cheiron en de diverse soorten astrologie is weer aardig. Ten slotte wordt aan de hand van de transits nog enige aandacht geschonken aan voorspelling…Lees verder